"לא להמשיך לתפקידי קצונה, לשרת את עם ישראל במקומות אחרים"

הרב זלמן מלמד שליט"א על השירות המעורב "לא להמשיך לתפקידי קצונה, לשרת את עם ישראל במקומות אחרים"

2 דק' קריאה
אתר ישיבה

המתן לטעינת נגן הוידיאו



ראש הישיבה הרב זלמן מלמד שליט"א דיבר בחריפות בשיחתו החודשית עם אברכי הישיבה נגד השירות המעורב ואמר כי הוא חושב שהמלחמה בנושא היא אבודה. הרב דיבר על כך שבזמן האחרון מתקיימים דיונים בין רבנים על שילוב בנות בצבא ועל כך שבנות נכנסות לעוד ועוד יחידות בצה"ל. "חלק מהרבנים עסוקים בזה מאוד כדוגמת רבני ישיבת הר עציון, איגוד ישיבות ההסדר ואיגוד הישיבות הגבוהות", ציין הרב.
"אני חושב שהמלחמה אבודה", אמר. "לא חושב שבזמן הקרוב, בשנים הקרובות, ניתן לעצור את התהליך, ואפילו לא לעצור אותו כמו שהוא. זה הולך ומתפשט וזו בעיה כלל עולמית כל העניין הזה של עירוב נשים וגברים, ואני לא חושב שבצה"ל ניתן לעצור את זה".
לדברי הרב, "עלינו ללכת לישיבות התיכונית, לבתי הספר התיכוניים, ולהבהיר לראשי הישיבות לר"מים וולתלמידים שאנחנו נשרת את עם ישראל במקומות אחרים." "לא שלא נהייה בצבא", מדגיש הרב, "אבל נהייה ביחידות המצומצמות שלא ישלבו בהן נשים, ואח"כ לא נמשיך בתפקידים בצבא אלא נשרת את עם ישראל באופן אחר".
הרב מסביר שבמקום שירות בקצונה והמשך שירות בתפקידים מרכזיים בצה"ל, על הציבור ללכת לשרת במקומות אחרים: "בשירות הציבורי להיות אנשים ישרים הגונים שמשרתים את הציבור. בנוסף מי שיכול להיות מורה, בעל הוראה, כי היום חסרים המון מורים בבתי הספר החילונים. והחיסרון הזה הולך וגדל ואם אנחנו או חלק גדול מהמורים יהיו שומרי תורה ומצוות זה יכול להשפיע על כל הנוער, השפעה מסיומת בוודאי".
הרב מסיים ואומר: "עלינו לחשוב יותר לעומק, תלמידי החכמים צריכים לשבת ביחד וללמוד את כל התהליכים שמתרחשים בעולם. השקפת עולם שהולכת ומשתנה, הפרוגרסיביים וכדו'. להתבונן לאן זה הולך, ולהקדים רפואה, ולחשוב איך התורה מתמודדת עם כל זה, לא כל פעם להתגונן בדיעבד. עלינו להשתמש בתהליכים האלו ולהפוך אותם למנוף לעבודת ה'".
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il