הזדמנות נדירה ללימוד כל התורה

ממש עכשיו מתחיל מחזור לימוד חדש בספר משנה תורה לרמב"ם, ספר ההלכה היחיד המקיף את כל התורה כולה. הצטרפו אלינו עכשיו למגוון תוכניות ללימוד הרמב"ם היומי.

2 דק' קריאה
החל מהיום, יום רביעי ז' אלול, יתחילו אלפי לומדי הרמב"ם מחזור נוסף ללימוד ספר הרמב"ם, הספר שמקיף את כל התורה כולה.

משדר מיוחד שנערך בערוץ 20 לרגל סיום מחזור לימוד הרמב"ם.


השאלה הבסיסית היא - למה בכלל ללמוד רמב"ם? על השאלה הזאת יש כמה וכמה תשובות, ונביא כאן את מקצתן:

הרמב"ם מציג שלמות. לא רק משנה תורה שמקיף את כל התורה, בזמן הזה ולעתיד לבא מהרה יבא, הגות ומעשה. אלא הוא וכל כתביו שילוב של רגישות ומנהיגות, רפואת הנפש ורפואת הגוף, מסתורין ומדע, חכמה ומעשה. תחומים רבים, שכל אחד מהם עולם ומלואו. 
הרמב"ם מציג אמת. החתירה שלו לאמת ברורה וחדה, לעיתים בעוז נגד תפיסות שהשתרשו. המחויבות לדעת את ה', להכיר מחקירה את המציאות "כפי שהיא" היא מטהרת. החתירה שלו להכרעה לאומית, בעולם של ג'לי, של יש אומרים ויש אומרים, היא היחידה שיכולה להקפיץ אותנו קדימה. 
הרמב"ם מציג אהבה. הנתיב שהוא מציע ספוג בתשוקה ולהט בחיים. להכיר את ה', לדעת היאך הוא מנהיג את העולם, הכתיבה שלו מלאה אהבה. אהבת ה', אהבת התורה, אהבת עמו, ואהבת כל יצירי ה'. ראיתם רציונליסט שכל כך מלא אהבה? וכולם גמלו לו כמעשיו: הכול אוהבים אותו ללא קשר לעדה, לעיסוק, או למידת החכמה. 
ומעבר לכל, וזה הדבר הכי חשוב, הרמב"ם מציג חזון. אפשר להסכים איתו, אפשר לחלוק עליו, אבל אי אפשר להתעלם מהחזון, הכיוון, היעדים הגדולים שהוא מתאר עבורנו. כשלומדים רמב"ם כמו שהוא רצה וחלם, יודעים לא רק מה לעשות או מה לחשוב, יודעים מה לחלום, וכשאתה יודע מה לחלום המימוש קרוב. 

אז יאלה, איך אפשר ללמוד רמב"ם באתר ישיבה?


אף במחזור זה אנו ממשיכים בשיתוף פעולה מיוחד עם הרמב"ם היומי, וכחלק ממגוון הלימודים היומיים שנמצאים באתר יש  את הלימוד של הרמב"ם היומי.

אצלנו באתר יש מגוון שיעורים ברמב"ם היומי:

לדף המיוחד ללימוד הרמב"ם היומי לחצו כאן.

לשיעורים של הרב חיים סבתו על הרמב"ם היומי.

ל90 שניות על נקודה מעניינת מהפרק היומי ברמב"ם.

ללב הלימוד המסכם את הלימוד השבועי ברמב"ם.
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il