בית המדרש

  • מדורים
  • מדורים נוספים
לחץ להקדשת שיעור זה

לימוד השיעור מוקדש לרפואת

חנן בן שלומית

לא תגורו

אמירתו של הרב צבי יהודה: "לא תגורו" היתה אחת מקריאותיו, לחידוד ההבנה שיחד עם כל אהבתו ונאמנותו למדינת ישראל האהובה, שום דבר אינו עומד בפני דעתה של תורה והדרכתה!

undefined

הרב משה(מוסא) כהן

אדר א תשע"א
2 דק' קריאה
י"ד באדר, יום פטירתו של רבנו הגדול, הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל. מורה דרך ומנהיג שבעוצמתו ובייחודו, הוביל ציבור שלם, במסירות נפש, להקמת ההתיישבות ברחבי יהודה ושומרון, בדרכים חוקיות ואחרות, וגרם למה שנראה לנו היום פשוט וטבעי, כל כך. בעבר הדבר היה בגדר חלום. בפעולותיו הוביל לחיזוק והרחבת עולם התורה של הציונות הדתית ולהיותו איתן בדרכו ודוגל בה בקומה זקופה.
אמירתו "לא תגורו" היתה אחת מקריאותיו, לחידוד ההבנה שיחד עם כל אהבתו ונאמנותו למדינת ישראל האהובה, שום דבר אינו עומד בפני דעתה של תורה והדרכתה! וממילא כוחם ומעמדם של גדולי ישראל הינו מעמד חשוב, מכובד, ולא ניתן לחקירה מצד גורמים שאינם קשורים בעולמה של תורה.
י"ד באדר בדרך כלל, הינו יום שמחה מיוחדת, שמחה וששון ויקר, יום בו נקהלו היהודים לעמוד ולהינקם מאויביהם, לעשות מעבר למינימום, אי השלמה עם מה שיש אלא רצון להוציא מהמציאות - תוצאות ברוכות וגדולות ולא להסתפק בקיים, אלא להביא למצב של "ונהפוך הוא" - "אשר ישלטו" לקחת שלטון ולתפוס הנהגה, תוך מסירות נפש ודבקות בבורא עולם.
בשבועות האחרונים, הוצא צו מעצר לחקירה כנגד רבנים, מחשובי הציבור וראשיו. הרב דוב ליאור שליט"א והרב יעקב יוסף שליט"א. מהלך מתנכר זה מצטרף לעוד שורה ארוכה של התנכלויות הנעשות בפרקליטות המדינה ולחבורה בתוכה המובלת ע"י שי ניצן, שכפי הנראה שם לו למטרה לפגוע בדרך האמונית והתורנית הנאמנה למדינה ולתורה, לדרך המחנכת למוסר וערכים, כבוד הבנה וכדו'. אותו שי פעל גם כנגד כבוד הרב זלמן מלמד שליט"א בחקירה ועוד ועוד. רבותינו הנזכרים, מנהיגים ומובילים דרך של "לא תגורו" של "זקיפות קומה", של "לא יכרע ולא ישתחוה" ורצונם להביא לעוד ועוד "נהפוך הוא" לשלטון והובלת דרך להנהגת הציבור והנהגת המדינה.
התכנסנו, חברי קוממיות, בבית הרב ליאור, בשבוע שעבר, לחזק ולהתחזק. לומר בקול ברור שאת רבותינו לא מובילים למעצר וחקירה על דבריהם - דעתה של תורה. הם אינם נשפטים על שקר וחנופה, גניבה ומעילה ועוד כהנה, כפי שלצערנו קורה ומתפשט הנגע בצמרת השלטון ובחברי הנהגת המדינה הצבא בית המשפט ועוד. באנו יחד עם עוד רבים להעביר את המסר הזה, וגם הצענו לבית הרב מספר פעולות מעשיות. דיברנו על עצרות תמיכה ברבנים ועל כינוסי חיזוק בקרית ארבע יחד עם הרב ליאור. בשבוע הבא ביום ראשון תתקיים התכנסות כזו ע"י מספר ישיבות תיכוניות מרחבי הארץ. ראשי ישיבות גבוהות והסדר הביעו תמיכה והצטרפו גם הם לחיזוק. כנס רבנים אמור גם הוא להערך בשבוע הבא בקריית ארבע והציבור מוזמן לקחת בו חלק.
עלינו למצוא את הדרכים הנכונות, תוך חשיבה רצינית ושקולה, כיצד ניתן למזער או לבטל את כוחם ופעולותיהם של אותם חורשי מזימות ופעולות זדון כנגד רבותינו או דרכנו - דרך התורה הלאומית אותה הוביל בגאון ובעוצמה הרב צבי יהודה זצ"ל. ללמוד מכוחו וממעשיו להתמלא בעוז ובגבורה, לקיים מצות הרב של "לא תגורו", וכמרדכי שלא יכרע ולא ישתחוה, תוך תפילה ותקווה לישועת ה' על עמו ונחלתו ולברכת "וליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר".
פורים קטן שמח.
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il